Zalety pływania

Paulina Kreft
założycielka
Kuźni Pływania

Zalety pływania

Pływanie to sport, który może uprawiać dosłownie każdy. Jest to najkorzystniejsza aktywność fizyczna dla naszego organizmu. Najlepszą zaletą pływania w szczególności jest wzmocnienie mięśni całego naszego organizmu, a szczególnie mięśni grzbietu i brzucha.

Pływanie działa bardzo pro zdrowotnie, a mianowicie zwiększa objętość płuc i tym samym powoduje wzmocnienie mięśni klatki piersiowej oraz poprawia pracę przepony. Wpływa to na poprawę naszej wydolności, zwiększenia pojemności płuc, a to wszystko przekłada się na naszą lepszą kondycję nie tylko w środowisku wodnym, ale również na lądzie.

Największe korzyści w kwestii wydolności organizmu, uzyskujemy poruszając się stylem krytym (najlepiej kraulem na piersiach) gdyż drogi oddechowe są zmuszone do najbardziej wydajnej pracy. Standardowa pojemność płuc wynosi ok. 5 litrów, jednak najlepsi pływacy mogą pochwalić się nawet 11 litrami pojemności.

Dodatkowo dzięki pływaniu wzmacniamy odporność naszego organizmu, wspomagamy pracę naszego układu krwionośnego, dzięki czemu następuje obniżenie ciśnienie krwi w organizmie. Mniej chorujemy i jesteśmy bardziej odporni na wirusy i zarazki.

Pływanie jest jedną z najskuteczniejszych form relaksu i wyciszenia. Będąc w wodzie, jesteś tylko TY i WODA.

Doskonale sprawdza się jako reduktor stresu. Po wyjściu z basenu jesteśmy zrelaksowani, odprężeni i naładowani wodnymi endorfinami szczęścia!! Osoby regularnie uczęszczające na basen mają lepszy nastrój i humor, rzadziej chorują na depresję i są bardziej radośniejsze i szczęśliwsze.

Pływanie bardzo dobrze sprawdza się jako jedna z metod regeneracji po treningu siłowym. Woda bezkonkurencyjnie rozluźnia napięte mięśnie, dając bezbłędne poczucie lekkości w wodzie.

Najkorzystniejszym stylem pływackim dla naszych pleców jest styl grzbietowy. Dzięki aktywności fizycznej w wodzie dajemy możliwość odciążenia naszego kręgosłupa i tym samym nasza postawa ciała staje się bardziej prawidłowa.
Ma to wpływ na elongacje kręgosłupa, czyli jego wydłużenie, rozciągnięcie mięśni grzbietu i tym samym korzystnie wpływa na elastyczność naszej szyi. Mięśnie grzbietu i szyi są rozluźnione, mniej spięte.

Pływanie pomaga schudnąć, gdyż zużywa więcej zapasów tłuszczu niż umiarkowany wysiłek na lądzie. Ponadto systematyczne pływanie ułatwia zbudować masę mięśniową i imponującą rzeźbę.

Zrób coś dla siebie już dziś i idź popływaj!!
Wodne endorfiny czekają na Ciebie!

No Comments

Post A Comment